Andningstips för långa spelrundor

Article Image

12/06/2019

När det kommer till casinospel så är koncentrationsförmågan minst lika viktig som ens koll på strategier och regler är. Det finns många anledningar till varför man som spelare kan tappa koncentrationen under en spelrunda, och det i sin tur kan leda till förluster och misstag. Men genom att förstå några av fallgroparna och genom att lära dig ett par nya tekniker kan du motverka att du tappar humör och fokus.

Tänk på vad du gör

Följande lista listar såklart bara de främsta och självklara sakerna som kan distrahera dig under en spelrunda och därmed orsaka att du får ett sämre resultat.

Brist på kunskap I Om du inte har stenkoll på hur man spelar ett visst spel, eller vad de bästa strategierna för vinst är, så är det mycket troligt att du kommer tappa intresse och fokus - och då kommer dina resultat lida. Se till att du innan en runda fräschar upp minnet och läser på om spelreglerna. Om du känner att du till och med måste förstärka och bygga på din redan existerande kunskap finns det massvis med information på nätet att tillgå. Vi har såklart en hel drös med hjälpsamma strategier och artiklar att erbjuda. Du kan också läsa böcker om ämnet, eller leta efter videos på youtube.

Multitasking I Vi lever i en tid där det är väldigt enkelt att genom ny teknik göra flera saker samtidigt, nu mer än någonsin. Men vill du bli framgångsrik inom till exempel poker, casino eller betting så måste du ha sylvass koncentration för varje spelrunda. Om du tycker att det är svårt att stänga ute distraherande saker när du spelar på spelautomater på nätet kan du testa att förstora rutan så att spelet täcker hela skärmen. Det här är ett enkelt trick för att automatiskt stänga saker som kan störa och hjälpa dig att fokusera på det du gör för stunden.

Frustration och ilska I Dessa två känslor är huvudsakliga anledningar till varför spelare lätt tappar fokus under olika slags spel. Enligt psykologen Jared Tendler som har skrivit om poker i boken The Mental Game of Poker, så är våra hjärnor uppbyggda på det vis att ilska hindrar oss från att ta logiska beslut. Han säger även att när vi blir arga så förlorar vi förmågan att nå de ideér och tankar som vi har sparat längst ner i hjärnans hierarki, bland dessa ligger oturligt nog de tankar vi behöver för att fatta rationella och logiska beslut. Som tur är så kan man lära sig att hantera negativa känslor som ilska och frustration, med nedanstående tips på andningstekniker kan du lättare tackla press och stress.

Lär dig att andas som ett proffs

När det kommer till att tackla frustration eller ilska så är andningtekniker ett av de bästa hjälpmedlen du kan testa. I följande lista kan du hitta de mest effektiva teknikerna och tricksen för att lugna dig själv, och förutom att det kommer att hjälpa dig att stressa ner under en spelrunda, så kommer det också ge positiva effekter i hela kroppen.

Djupandning I Det här är en av de enklaste teknikerna som finns, och det är också en av de mest effektiva. Den saktar ned hjärtat vilket i sin tur leder till att musklerna i kroppen bli mer avslappnade. Det här sänder också ett litet meddelande till hjärnan om att din kropp är lugn och avslappnad. För att kunna djupandas när du spelar eller bettar, så måste du fokusera på att ta djupa andetag från diafragman. Andas in genom näsan och ut genom munnen i en lugn takt, och ta in så mycket luft du kan i inandningen, och pressa ut så mycket luft du kan i utandningen.

Sama Vritti I Inom yoga är den här tekniken känd som jämn andning, och kräver att du räknar när du andas in och ut. Som nybörjare sp ska du sikta på att räkna till fyra sekunder på inandningen och fyra sekunder på utandningen. Hela processen bör göras genom näsan för att addera lite naturligt motstånd. Du kommer känna att nervsystemet långsamt lugnas och stressen minskas, och som tur är så intensifieras ditt fokus.

Nadi Shodhana Pranayama I Om du känner att du börjar tappa energin i en spelrunda så är det här ett av de bästa sätten att snabbt få tillbaka fokus och sting. Det kan ta ett litet tag innan man bemästrar den här tekniken fullt ut, men det är definitivt värt det eftersom slutresultatet är bättre fokus och mer balans i sinnet. Man börjar med att täcka över sin högra näsborre med tummen och samtidigt andas in, när du nått själva toppen av andetaget så skiftar du till att använda ringfingret för att täcka vänster näsborre. Du avtäcker höger näsborre och andas ut. Upprepa den här processen tills att du känner dig lugn och återfått fokus.

När det kommer till att spela spel för och om riktiga pengar så spelar såklart resultaten en avgörande roll. Även om ditt bankkonto inte kommer definieras av ovanstående andningsövningar, så kommer din andning och ditt humör ändå göra det. Genom att lära dig hantera dina känslor så kommer du kunna ha ännu roligare med ditt spelande, och förhoppningsvis bevara lugnet så att du kan ta logiska och rationella beslut. När du känner dig redo så kan du ta dig en titt på våra nya onlinecasinon, eller spela poker!

 
Rekommenderade casinon
CasinoBonuserbjudanderecension
Välj mellan 3 välkomstbonusar
9.9
Läs recension

18+ | Spela ansvarsfullt | www.stodlinjen.se | Regler & villkor gäller

100% upp till 3000 kr + 100 spins
9.7
Läs recension

18+ | Spela ansvarsfullt | www.stodlinjen.se | Regler & villkor gäller

Börja spela direkt med e-legitimation
9.6
Läs recension

18+ | Spela ansvarsfullt | www.stodlinjen.se | Regler & villkor gäller